Europako jardunbide hoberentzat aitortu dute nerabeentzako osasun mentalari buruzko Osakidetzaren proiektu bat

0

Europako Batzordeak Osakidetzako Basurtuko Unibertsitate Ospitaleko Psikiatria Zerbitzuaren proiektu bat aitortu du Osasun Mentalaren arloko Praktika Hoberentzat (bereziki Osasun Mentalaren Sustapenean eta Lehen Mailako Prebentzioan). 13 eta 18 urte bitarteko ikasle nerabeei zuzenduta, Bizkaiko 29 ikastetxetan ezarri da eta 2.000 ikasle baino gehiago trebatu ditu beren arazo emozionalak konpontzeko trebetasunetan.

Erresilientzia eta curriculum sozioemozionala Bizkaiko ikasle nerabeentzat izenburupean, Eusko Jaurlaritzako Osasun Sailaren 2023-2028 Euskadiko Osasun Mentaleko Estrategian jasotako proiektua da, umeen eta nerabeen osasun mentala sustatzeko, osasun mentaleko sintomen eta nahasmenduen prebentzioa eta detekzio goiztiarra egiteko, adin horietan gaixotasun mentalarekiko estigmaren aurka borrokatzeko eta ikastetxeetan garatzeko helburuaren barruan.

Proiektu honen helburua ikasle nerabeei arazo emozionalak konpontzeko trebetasunak irakastea eta trebatzea da. Irakasleak Basurtuko Unibertsitate Ospitaleko Psikiatria Zerbitzuko Umeen eta Nerabeen Osasun Mentaleko adituek prestatu dituzte aldez aurretik. Ikasleek arreta osoko trebetasunak ematen dituzte autoezagutza bultzatzeko, ondoezarekiko tolerantzia izateko, jokabide oldarkor desegokitzaileak geldiarazten laguntzeko, emozioak erregulatzeko eta pertsonen arteko eraginkortasuna lortzeko.

Emaitzak

Ikasle, irakasle eta familiek Osakidetzaren ekimen honi buruzko onarpen eta balorazio oso positiboa adierazi dute. Arantza Fernández Rivas Basurtuko Unibertsitate Ospitaleko Ume eta Gazteen Psikiatriako atalburuak dioenez, «irakasleek adierazten dute, prestakuntzaren ondoren, gaitasun eta laguntza handiagoa dutela ikasleen premia sozioemozionalei aurre egiteko. Bestalde, ikasleak trebetasun horiek eskuratzeko gai sentitzen dira, eta inplikatutako irakasleak eta haien beharretatik gertu daudenak hautematen dituzte. Zeharka, irakaskuntza horrek onura bat dakarkio buruko gaixotasunei lotutako estigmaren aurkako borrokari «.

Ikasleengan duen eragina aztertzeko, Basauri-Galdakao Berritzeguneko 13 ikastetxeren datuak jaso dira, proiektu honetan aitzindariak baitira, eta 1.577 ikasle dituzte. Azterlan horri esker, agerian geratu da prestakuntza jaso aurretik zaurgarritasun emozional handiagoa zuten ikasleek nabarmen hobetzen dituztela sintoma emozionalak, ikaskideekin dituzten jokabide-arazoak murrizten dituztela eta sentimendua adierazteko gaitasuna hobetzen dutela. Ildo horretan, Fernández Rivasek nabarmendu du » % 50 handitu direla pairatzen zituzten sintoma emozionalak hobetzen dituzten ikasleak, eta bikoiztu egiten direla jokabide-arazoak hobetzen dituztenak».

Programaren arrakastaren zati bat, Fernández Rivasen iritziz, «ikastetxeekiko lankidetzan datza, eta horrek osasun mentaleko gure adituen eta irakasleen arteko indarrak batzea ahalbidetzen du. Guk irakasleak prestatu behar ditugu, eta gero haiek irakasten dizkiete trebetasun horiek ikasleei». Halaber, nabarmentzekoa da OMIE Fundazioak, Osasun Mentaleko Ikerketarako Euskal Fundazioak, parte hartu duela proiektu honetan, prestakuntza koordinatzeko eta emaitzak aztertzen laguntzeko lanean.