Urrats horrekin eta Gasteizen trena lurperatzeari eta Arkauteko lotuneari buruzko informazio-azterketa aurki onartzearekin, «proiektuaren administrazio- eta plangintza-faseari amaiera emango zaio eta obraren eraikuntza-fasean sartuko gara», azaldu du.
Lurralde Plangintza, Etxebizitza eta Garraioetako sailburu Iñaki Arriolaren ustez, Espainiako Gobernuak Arkauteko lotunerako eta Gasteizen trenbidea lurperatzeko abiadura handiko trenaren ingurumen-inpaktuaren adierazpena onartzea «oso jauzi kualitatibo garrantzitsua da euskal Y-ak aurrera egiteko».
Atzo Madrilen Garraio eta Mugikortasun Jasangarriko ministro Oscar Puenterekin egindako bileran egiaztatu zenez, trenbidea Gasteizen integratzeari buruzko informazio-azterketa laster onartuko da, ingurumen-inpaktuari buruzko adierazpenean egindako aurrerapenen ondorioz. Adierazpen horrek izapidetze luzea izan du, jasotako alegazio ugarien ondorioz.
Ingurumen-izapideen arabera, 1. tartea pantailen artean egingo da —Krispijana ingurutik Errekaleor ibaiaren gaineko bidegurutzeraino—, eta bigarren tartea egiteko —1. tartearen amaieratik Euskal Y-ren Arratzu-Ubarrundia-Legutio tartearekin lotzen den arte—, azkenean, Arkauteko akademiaren ekialdeko aldetik doan alternatiba aukeratuko da.
Bi urrats horiekin, Arriolak azaldu duenez, «amaiera ematen zaio proiektuaren administrazio- eta plangintza-faseari, eta obra eraikuntza-fasean sartuko da». Ildo horretan, Euskal Autonomia Erkidegoan abiadura handiko trena garatzeko Espainiako Gobernuarekin izandako «lankidetza estua» nabarmendu du, «gure erkidegoak aurrera egiteko funtsezko azpiegitura baita». Eta gogorarazi du Eusko Jaurlaritza «protagonista aktiboa» izango dela Gasteizko eta Bilboko geltokietako obretan, lan horiek Euskal Trenbide Sarearen bitartez egingo baitira. «Horrelako obretan epeak luzeak dira, baina urrats sendoak ematen ari gara AHT Euskal Autonomia Erkidegoan errealitate bihur dadin», adierazi du.