LASAI, aisialdirako ontzietan mugikortasun elektrikoaren aldeko apustua egiten duen fabrikatzailea

0
PRUEBA

LASAIek isuri kutsatzailerik eta zaratarik gabeko ontziak diseinatu, eraiki eta merkaturatzen ditu. 2021ean sortu zen, aisialdirako ontzi jasangarriak nabigazio zale guztientzat erakargarri eta errentagarri bihurtzeko asmoz. Beraunberri inbertsio-taldeak sortu zuen, Solarpack energia berriztagarriko enpresaren sortzaileak. Zornotzako Automotive Intelligence Centerren dituen bulego nagusietan 15 pertsonek egiten dute lan, eta Espainiako hegoaldean, bere ontziola dagoen lekuan, beste 20k.

LASAIen helburua aisialdiko nautikan trantsizio elektrikoa azkartzea da. Luis Ponce de León enpresako marketin eta komunikazio arduradunak azaldu duenez, “noizbait, ez oso urrun, mugikortasun elektrikoa erregai fosiletan oinarritutakoa baino errentagarriagoa izango da. Hori autoetan ikusten hasten da eta gure sektorera ere iritsiko da “.

Gaur egun, sei eta zazpi metro arteko lau esloradun modelo ditu, 15 korapiloko abiadurara iristen direnak eta 10 ordutik 6 korapilora bitarteko autonomia dutenak. “Itxura oso zaindua, kalitate ezin hobea eta errendimendu bikaina duten itsasontziak dira. Horrek diseinuan esklusibotasuna, abangoardia teknologikoa eta, aldi berean, ekologiarekiko eta jasangarritasunarekiko sentsibilitatea baloratzen dituen publikoa erakartzen du”, dio Ponce de Leonek.

Aisialdirako ontzi jasangarriaren eskaria hazten ari da

Bezeroei dagokienez, profesionalak nahiz partikularrak daude. Profesionalak charteristak izan ohi dira, partikularrek, aldiz, esperientzia dute automobilgintzako mugikortasun elektrikoarekin. Bere merkatua Europan dago, eta gero eta gehiago eskatzen da emisio kutsatzailerik gabeko nabigazioa, batez ere kontinentearen iparraldean. Ponce de Leonek azaltzen duenez, “errekuntzako motorrarekin nabigatzea debekatuta dago ibai, urtegi eta laku askotan. Erregulazioa zorrotza den lekuetan, gure marka ezagutzen dute, gure ontziak baitira etorkizuneko irtenbidea”.

Horrela, bere banaketa-sarea Espainia, Frantzia, Alemania, Austria, Suitza, Erresuma Batua, Polonia eta Kroaziara hedatzen da. Gainera, aurten Italia, Portugal, Grezia, Benelux eta Europako iparraldeko herrialdeetarako banaketa-akordioak itxiko ditu.

Etorkizunari begira, LASAI elektrizitatearen eta eguzkiaren teknologia ikertzeko eta garatzeko apustu sendoa egiten ari da. Baterien dentsitatea eta eguzki-panelen edukiera handitzeak itsasontzi handiagoak diseinatzeko aukera ematen dio. “Fase horretan gaude. Denbora gutxi barru, luzera handiagoko ereduak eta bezero gehiagoren beharrak asetzeko prestazioak merkaturatuko ditugu”, adierazi du LASAIeko komunikazio- eta marketin-arduradunak. Enpresak eraginkortasun handiagoa lortu nahi du, errentagarriagoa izan dadin eta, hamarkada honen amaieran, errekuntzako motordun ontziekin pareko lehiatzen ariko dela kalkulatu du.

SPRI Taldea RIS 3 Euskadi estrategia abian jartzen duen eragileetako bat da, energiaren, fabrikazio aurreratuaren, bio-osasunaren eta nanozientziaren arloetan espezializazio adimenduna bultzatzeko.