Erantzundako kontsultak batez ere laguntzekin, inbertsioarekin, kontratazioarekin, estrategiarekin eta posizionamendu digitalarekin lotuta egon ziren. Gainera, aurreko ekitaldian 159 enpresaren eraldaketa digitalerako prozesuari laguntza eman zitzaion, 142.000 euro bideratu ziren merkataritza- eta ostalaritza-sektoreko dirulaguntza izendunetara, eta Barakaldo Lagunkoia, Artisautza Merkatuak edo Edoskitze Aretoak bezalako ekimenak finkatu ziren.
Barakaldok, iaz, merkataritza, ostalaritza eta zerbitzuen sektoreko enpresen 350 kontsulta ebatzi zituen, beren negozioen eguneroko kudeaketarekin lotutako arazoak konpontzen lagundu zutenak. Kontsulta gehienak laguntzak, inbertsioa, kontratazioa, estrategia eta posizionamendu digitala bezalako alderdiekin lotuta egon ziren.
«Merkataritzari, ostalaritzari eta hiriko eta zerbitzuetako enpresa txikiei laguntzeko zerbitzua da Inguralderen lanaren funtsezko hanketako bat», gogorarazi du David Solla presidenteak. «Iaz Inguraldek enpresa horiei guztiei erantzun eraginkorra eman izanak erakusten du Barakaldon agentzia oso eraginkorra dugula, sektorea ondo ezagutzen duena eta irtenbide egokiak emateko gai dena», amaitu du.
Alde horretatik, Inguralderen prestakuntza-zerbitzuak 106 ikastarori buruzko informazioa eman du, eta hiru ekintza espezifiko eskaini dizkio hiri-enpresari (Saltokitik, Erakusleihoa eta Hobetu zure posizio digitala sare sozialetan). 30 pertsonak parte hartu zuten. Era berean, 159 enpresarekin harremanetan egon gara eraldaketa digitaleko prozesua errazteko.
Elkarteekiko lanari dagokionez, Inguraldek harreman estua eta iraunkorra izan du merkataritza eta ostalaritza sektoreko erakundeekin (ACE Barakaldo, SanbiCenter eta ABK Barakaldo). Horien bidez, sektoreko establezimenduentzako laguntza izendunak bideratu dira, eta 142.000 euroko aurrekontua izan dute 2023an, udalerriko gizarte- eta merkataritza-bizitza sustatzeko eta dinamizatzeko. Hiru elkarte horiez gain, Inguraldek Barakaldo Berriarekin, Zaballa taldearekin eta Udal Merkatuarekin ere lan egin du.
Bestalde, Inguraldek «Merkataritza Lagunkoia» bezalako programen aldeko apustua indartu zuen, Barakaldo Lagunkoia eta Edoskitze Aretoak barne hartzen dituena. 2023an, udalerriko 58 establezimendu adineko pertsonei zuzendutako Barakaldo Lagunkoia ekimenaren barruan zeuden, eta edoskitzaroko 6 areto zeuden aktibo. «Bilatu zure aulkia» kanpaina ere berreskuratu zen, eta udalerriko bost farmaziarekin lan egin zen lokal horien zeregin komunitarioa sustatzeko, bereziki adinekoei begira.
2023an, Barakaldo Creativity programaren barruan, hiru artisautza-azoka egin ziren maiatzean, uztailean eta abenduan. Hiru edizioen artean 45 sinaduratik gora izan dira parte-hartzaileak, eta merkatu bakoitzeko 30 postu baino gehiago izan dira batez beste. Gainera, hiri-enpresan euskara sustatzeko hainbat jarduera egin dira, «Euskaraz Barra Barra» edo «Hizkuntza kudeaketa» bezalako informazio-ekintzekin.