Hine Group munduko liderra da sistema hidraulikoetan, osagai hidraulikoetan eta hozte-sistemetan, eta haren sustraiek duela 50 urtetik ondo errotuta jarraitzen dute Goierrin. Olaberrian duen egoitzan mende erdi bete berri du sistemen hornitzaile lider gisa, eta azken hogei urteetan bi lan-ildo nagusitan espezializatu dira, hala nola industrian eta energia berriztagarrietan. Jatorriz familia-enpresa da eta ekoizpen-lantegi propioak ditu sei herrialdetan. 700 langileko plantilla du, erdia Gipuzkoan, 200 milioi eurotik gorako fakturazio-zifrak eta % 70 inguruko esportazio maila, Lander Guibelalde konpainiaren CEOak dioenez.
HINE 1974an sortu zen; beraz, 50 urte beteko ditu aurten. Zein izan dira mugarri garrantzitsuenak enpresaren garapenean?
Esango nuke erabaki estrategikoak, nazioartekotze-prozesua eta lan egiten dugun sektoreen aniztasuna. 1974an hasi zen guztia, ideia garatzen hasi zenean. Pello Guibelalde izan zen HINEren oinarriak eraikitzen hasi zena, bere emazte Itziar Arrizabalagarekin batera, Ignacio Arrizabalaga aitaginarrebaren hasierako laguntza ekonomikoarekin 80ko hamarkadan enpresa sendotu egin zen, ondoren sektore estrategikoetara iritsi zen, hala nola eolikora, erosketa estrategikoetara, eta, 2017an, mugarri garrantzitsu bat izan zen, hala nola I+G zentro propio bat irekitzea.
Zein da HINEren jarduera nagusia?
Industria eta energia berriztagarrien enpresentzako sistema hidraulikoen, osagai hidraulikoen eta hozte-sistemen hornitzaile liderra gara. Gure ingeniaritza propioari, I+G+b-ren aldeko apustuari eta fabrikazio orokorrerako gaitasunari esker, soluzio hidrauliko lehiakorrak hornitzen dizkiegu mundu osoko bezeroei. Ekoizpenetik, salmenta osteko laguntza zerbitzutik, gure bezeroei erantzun azkar bat emateko pentsatutako produktu eta zerbitzu hidraulikoen pakete oso bat eskaintzen dugu.
Zein sektoretan egiten duzue lan?
Berriztagarrien sektorean (sektore eolikoa) eta industrialean (trengintza, altxatzea eta eraikuntza, makina-erreminta, siderurgia, aeronautika, itsasoa, meatzaritza eta obra publikoak).
Zein da instalazioekin lotutako zure egungo argazkia?
Ekoizpen planta propioak ditugu sei herrialdetan (Espainia, Estatu Batuak, Txina, India, Brasil eta Mexiko) eta ekoizpen ahalmen handia dugu. 728 langile baino gehiago ditugu mundu osoan.
Zein dira HINEren indarguneak?
Garatzaile/diseinatzaile gisa dugun ezagutza, 50 urte baitaramatzagu industria-sektorerako sistema hidraulikoak garatzen eta 30 urte sektore eolikoan; eta talde-lana bezeroarekin batera, soluzio bateratuak sortzeko. Bezeroaren “etxean” lan egiten duten HINEko ingeniariak ditugu. Talde lana eta hidraulikaren arloko profesional gisa dugun know howa ezinbestekoak dira proiektuak hasieratik amaierara bideratzeko.
Zein izan dira azken hilabeteetan egindako inbertsiorik garrantzitsuenak?
Lehenik eta behin, Service dibisioa sustatzea. Une honetan 85.000 makina baino gehiago daude munduan biraka HINEren osagai hidraulikoei esker. Horiek ere zerbitzu- eta mantentze-lanak behar dituzte, eta hori da etorkizunera begira ikusten dugun beste negozio hobi interesgarri bat, zerbitzuetara bideratzea. Eta bigarrenik, ezarpen berriak aurreikusi. Lehiakorrak izan behar dugu, eta gure bezeroengandik hurbil egon. Nazioartekotze estrategian aldez aurretik egin dugun moduan, epe ertainera lantegi berriei aterak irekitzeko beharra ikusten dugu, Polonian adibidez. Seguru gaude tamaina handitzea dela gakoa, baita gure bezeroei eskaintzen dizkiegun produktuen eta zerbitzuen portfolioa handitzea ere.
Zer negozio-zifra aurrez ikusten duzue 2024rako?
200M €-ko fakturazioa gainditzea da helburua. Datozen hiru urteetan sektorea “gelditzea” aurreikusten dugu, baina aurreikuspenek diote ondoren merkatu eolikoa berriro haziko dela, bai sistemetan, bai zerbitzuan. Gure ustez, gure nazioarteko testuinguruak inoiz baino argiago uzten du munduko gobernu guztiek energia berriztagarriei laguntzeko politika gehiago garatu behar dituztela. Eolikoak, bere lehiakortasunagatik, etorkizun handia du. Aurreikusten da instalatutako edukiera osoa 3z biderkatuko dela 2030ean, eta 10ez 2050ean, onshore eolikoaren kasuan, eta 10ez 2030ean, offshore eolikoaren kasuan.
Zein da zuen estrategia nazioarteko merkatuan?
‘Glokalak ‘izatea (globalak eta lokalak), hau da, egungo merkatuetan dugun posizioari eustea, betiere, giharra eta maila globalean erantzuteko gaitasuna edukita, baina tokikoak ere izanda. Bezeroarengandik hurbil egotea, haien beharrei ematen diegun erantzuna hobetuz eta prozesuak arinduz, malgutasuna handituz eta entrega-denborak murriztuz, betiere, eraginkortasun operatiborik handiena bermatzeko.