Hurtado sailburuak: “Eraldaketa digitala ezinbesteko aliatua da gure enpresen eta komunitateen etorkizuna eraikitzeko”

0

Turismo, Merkataritza eta Kontsumoko sailburu Javier Hurtadok inauguratu du Digitaltek edizio berria, Bilboko Guggenheim Museoan. Bere hitzaldian, eraldaketa digitalaren garrantzia azpimarratu du, enpresak ingurune aldakor batera egokitzeko tresna gisa, eta foroan aintzatetsitako konpainiak zoriondu ditu berrikuntzarekin egindako ahaleginagatik eta konpromisoagatik.

Sailburuak azpimarratu du eraldaketa digitala ez dela soilik prozesu teknologiko gisa ulertu behar, baizik eta gero eta konektatuagoa eta informatuagoa dagoen herritarren beharrak asetzera bideratutako aldaketa integral gisa. “Digitalizazioaz ez ezik, eraldaketa digitalaz ere ari gara, ingurune berri batera sakonetik egokitzea eskatzen duena. Lehen beharrezkoa zena, orain ezinbesteko bihurtzen da merkatu global batean bizirauteko eta aurrera egiteko”, adierazi du.

Ildo horretan, nabarmendu du eraldaketa digitala funtsezko sektoreak iraultzen ari dela, tartean merkataritza, non kontsumitzaileek gero eta erosketa-esperientzia pertsonalizatuagoa eta kalitatezko zerbitzu gehiago bilatzen dituzten, produktuez gain. Azaldu duenez, digitalizazioak ez ditu zerbitzuak murriztu behar, baizik eta bezeroarentzako arreta indartu, bere esperientzia optimizatzeko. “Arrakasta ez da lortuko soilik teknologia hartzen denean, baizik eta arreta hurbila, eraginkorra eta kalitatezkoa eskaintzeko erabiltzen denean”, nabarmendu du.

Sailburuak merkataritza-sektorearen erronka espezifikoak aitortu ditu, teknologiarekiko harreman desberdinak dituzten bost belaunaldi batera egoteari aurre egiten baitio. Horrek, adierazi duenez, banakako soluzioak eskatzen ditu, negozio bakoitzaren errealitatera egokituak. “Euskal merkataritzan bi joera nagusi elkartzen dira: digitalizazioa eta omnikanalitatea, kontsumo-ohitura berriek eta berrikuntza teknologikoak bultzatuta; eta tokiko merkataritzarekiko interes berritua, pandemiak eta gizarte-kohesioaren garrantziak indartua. Etorkizunak bi ereduak konbinatzea eskatzen du: eraldaketa digitala eta hurbileko merkataritzaren funtsezko papera”, adierazi du.

Sailburuak gogorarazi du Saila epe luzerako estrategia sendo bat lantzen ari dela, Merkataritza 2030 Estrategia bezalako ekimenekin, merkataritzari eredu digital jasangarriagoetarako trantsizioan laguntzea helburu duena. Era berean, inplikatutako eragile guztiei erantzukizun partekatua eskatu die: “Administraziook laguntza-neurriak hedatzen jarraitu behar dugu, merkatariek digitalizazioa aliatu gisa ikusi behar dute, eta kontsumitzaileok gure erosketa-erabakiek gizartean nola eragiten duten hausnartu behar dugu. Ezin gara kexatu tokiko merkataritza ixteagatik, baldin eta korporazio handien plataforma digitalak aukeratzen baditugu horrek dakartzan ondorioetan pentsatu gabe”.

Amaitzeko, sailburuak adierazi du tokiko merkataritza sustatzeak eta haren eraldaketa digitalean laguntzeak eragin positiboa duela gizartearen hainbat alderditan, besteak beste ekonomian, gizarte-kohesioan, jasangarritasunean eta gure komunitateen bizi-kalitatean.