Mugikortasun Jasangarriaren sailburuak baieztatu du 14 urterarteko doakotasuna uztailetik aurrera luzatuko dela Euskotrenen
Susana García Chueca Mugikortasun Jasangarriaren sailburuak Cadena Ser-en izandako elkarrizketan azaldu du 12 urtetik beherakoentzat Euskadiko garraio publiko osoan doakotasunaren Eusko Jaurlaritzaren ekimenak “gurasoak eta adingabeak garraio publikoaren erabileran fidelizatzeko, motibatzeko eta kontzientziatzeko” balio duela, eta horrek guztiontzako onurak ekarriko dituela. Arabako operadore publiko guztietan dagoeneko ezarrita dagoen eta laster Bizkaia eta Gipuzkoan martxan jarriko den neurri berri honen testuinguruan, sailburuak defendatu du herritarrek erantzun positiboa izan dutela eta Arreta-bulegoetara hurbiltzeko deia egin du, 12 urtetik beherakoen txartel pertsonalizatua eskatzeko.
Halaber, uztailean Espainiako Gobernuak proposatutako 14 urtera arteko doakotasuna Euskotrenen ezarriko dela baieztatu du, eta administrazio zentralean «kolektiboen araberako hobariak emateko eta garraio publikoa erabiltzeko gure filosofiarekin lerrokatuta» daudela adierazi du, «Euskadin tarifak integratzeko egiten den» bidearekin bat eginez. Tarifen integrazioa eredu berri bat da, eta eredu horretan erakundeek lan egiten ari dira, erabileraren araberako deskontuekin eta kolektibo jakin batzuk babestuz. 12 urtetik beherakoentzako neurria «ez da doakotasunagatik doakotasuna ezartzea, helburu batzuengatik baizik», azaldu du sailburuak. Etorkizunera begira, «tarifen integrazioak garraio publikoa gehien erabiltzen duten pertsonak saritzea dakar, konpromiso handiagoa dutenak eta hainbat kolektibo bultzatzea, hala nola adingabeena, gazteena eta egoera sozioekonomiko jakin batzuetan dauden pertsonena».
Transferitutako aldiriak
Sailburuak Renferen aldiriko zerbitzuen eskumena aipatu du elkarrizketan. Arlo horretan, Garraio eta Mugikortasun Jasangarriaren Ministerioaren eta Eusko Jaurlaritzaren arteko esku-aldaketa modu positiboan egin dela nabarmendu du, eta helburu gisa jarri du «ADIFekin, trenbide eta geltokien jabearekin, eta Renferekin, batera lan egitea irisgarritasun-arazoei aurre egiteko». «Trenen irisgarritasunari bultzada bat eman nahi diogu, pertsonak, edonor, trenetara modu eroso eta seguruan sartu ahal izateko; Renfek eta Adifek gure kezka ulertu dute», azaldu du. Zentzu horretan, «pixkanaka», hobekuntzak egingo dira adierazi du.
Era berean, udaberrian Araba inguruan errefortzuak aktibatuko direla adierazi du, «eskaria handiagoa izan dadin, zerbitzua pertsonentzat erabilgarri egin nahi dugulako, gauzak eroso jartzen dizkigutenean jendeak oso ondo erantzuten duelako». Ildo horretan, zehaztu du maiztasun-hobekuntzak lehen orduan, eguerdian eta arratsaldean izango direla, eta asteburuetan ere maiztasun hobeak izango direla. Sailaren asmoa, azaldu duenez, «goiburuak Altsasura eta Miranda de Ebrora iristea da, mugako lurraldeen artean harreman asko baitaude egunerokoan, eta Ministerioarekin hitz egiten ari gara hori egin ahal izateko».
Azpiegitura berriak
Tren- eta tranbia-azpiegiturei buruz galdetuta, garraio-arduradunak Gipuzkoan egiten ari diren obren balioa nabarmendu du – Donostialdeko topoa, Altza-Galtzarabordako saihesbidea eta Atotxako geltokia, besteak beste-, eta azaldu du Bizkaian Bilboko Metroaren L5eko obrek «normaltasunez» egiten dutela aurrera. Lurralde horretan, aurreratu du Euskal Trenbide Sareak laster lizitatuko dituela Bilboko hegoaldeko trenbide-saihesbidearen lehen zatiko obrak, Bilboko portuko merkantziak Ezkerraldeko hainbat udalerri zeharkatzen dituen gainazaleko trenbide-saretik ateratzeko proiektua, alegia. «Oso albiste ona da udalerri horientzat», azpimarratu du.