Amaia Barredo: “EBren eta Senegalen arteko akordioa amaitu ondoren Dakarren lotuta dauden atunontzien egoerari buruz Ministerioak erantzun zain gaude”

0

Amaia Barredo Eusko Jaurlaritzako Elikadura, Landa Garapen, Nekazaritza eta Arrantzako sailburua, “Europar Batasunaren eta Senegalen arteko arrantza-akordioa amaitu ondoren Dakarren lotuta geratu diren Bermeoko lau atunontzien egoerari buruz bere garaian Eusko Jaurlaritzak egindako eskariari Nekazaritza eta Arrantza Ministeriotik noiz erantzungo zain” dago.

“Hasiera-hasieratik, Bermeoko lau atunontziak Dakarren lotuta geratu zirenean, Europar Batasunaren eta Senegalen arteko arrantza-akordioa amaitu ondoren, Nekazaritza eta Arrantza Ministerioarekin harremanetan jarri ginen –Europako Batzordearekin erantzukizuna eta harremana duena baita– haiekin hitz egin zezan. Ministerioan, EBren akordioek Mediterranioko arrantzan izango zituzten eraginei begira zeuden”, zehaztu dio EFEri Amaia Barredok.

“Euskadiko itsasontzien planteamenduak bat baino gehiago dira. Eusko Jaurlaritzako Elikadura, Landa Garapen, Nekazaritza eta Arrantza Sailetik haiekin hitz egin dugu: Kontua da Espainiako Gobernuak haiekin hitz egitea eta egoera horretarako denboren eta aurreikuspenen esparru operatiboa adieraztea. Premiaz, “Minimis” dirulaguntzak eman daitezkeen aztertzen ari gara, diru-sarrerarik gabe eta hainbat gasturekin, jasaten ari diren egoerarengatik”.

“Hortik aurrera –adierazi du Barredok–, Estatuko Gobernuak konponbide posibleak markatu behar ditu: bat izan liteke FEMPAk ahalbidetu dezakeen “aldi baterako geldiagatiko” laguntzak aktibatzea. Nazioarteko Arrantza Akordioa berritu ez izana nahiko arrazoi da, baldin eta hirugarren herrialdea bada berritu nahi ez duena. Kasu honetan EBk ez du berritu nahi, eta balizko gaitzailearen lege-interpretazioaren dilema planteatzen da, beraz”.

Sailburuaren ustez, “beste aukera bat da euskal ontzi horiek behin betiko gelditzeko edo desegiteko laguntzak jaso ditzatela proposatzea, gertatzen ari dena ikusita eta protokoloa berritzeko aukera gutxi daudela kontuan hartuta, horrek esan nahi baitu flota hori jarduerarik gabe geratuko dela”.

Hirugarren aukera bat da Senegalen ordezko arrantza-tokiak bilatzeko laguntzak planteatzea. Arrantza-toki horietan prospekzio bat egiteko laguntza izango litzateke.  Kaltetutako flotak aztertuko lituzkeen aukera guztiak dira”. Barredok azpimarratu duenez, “premiazkoena da Espainiako Gobernuak, Nekazaritza eta Arrantza Ministerioak, erabakia hartzea, eta guri jarduten uztea”.