Hezkuntza Saila hobekuntza integralerako estrategia hedatzen hasi da jada, matematikarako gaitasuna eta irakurriaren ulermena indartzeko bi programa berri abian jarrita.
Aste honetan bertan, 92 ikastetxetako 3.120 ikasle hasi dira errefortzu-eskolak jasotzen, Lehen Hezkuntzako ikasleen matematika eta irakurmen-gaitasunaren maila hobetzen laguntzeko. Begoña Pedrosa Hezkuntza sailburuak «Euskal Hezkuntza Sistema erabat hobetzeko estrategia oso batean» kokatzen ditu indartze-programa horiek. Estrategia horretan, honako hauek biltzen dira: hezkuntzari aplikatutako ikerketa, oinarrizko gaitasunak hobetzeko ekimenak eta euskal hezkuntza-sistema ebaluatzeko esparru berrian lan egiten duen adituen foroak egiten duen monitorizazioa».
Errefortzu-eskolak ohiko eskola-ordutegitik kanpo ematen dira, eta arreta berezia jartzen da ikaskuntzaren pertsonalizazioan. Eskola horiek tutorizatuko dituzten 156 irakaslek prestakuntza espezifikoa jaso dute azken asteetan. Errefortzu-programak 3.120 ikasleren artean aktibatu dira orain arte, eta pixkanaka ikastetxe gehiagotan ezartzen joango dira.
Matematika indartzeko programari dagokionez, Lehen Hezkuntzako laugarren mailako 114 talde ezarri dira. 3.120 ikasle dira guztira.
Orain arte, 198 errefortzu-talde sortu dira irakurtzeko gaitasuna lantzeko; oro har, Lehen Hezkuntzako hirugarren mailako ikasleak dira, eta guztira 1.980 dira. Ahozko eta idatzizko mezuak ulertzea, interpretatzea eta kritikoki baloratzea ahalbidetzen duten trebetasunetan aurrera egitea da helburua.
2024-2027 irakurketa-estrategia joan den ikasturtean jarri zen abian, ikastetxe bakoitzak bere irakurketa-plana eraginkortasunez ezartzeko behar duen laguntza teknikoa eta pedagogikoa jasotzen duela bermatzeko: ikasteko zailtasun espezifikoak detektatzea, identifikatzea eta garaiz esku hartzea, irakurketa-trebetasuna neurtzea, eta irakurzaletasuna sustatzen duten proiektuak sustatzea.