Garapen Iraunkorraren arloak ziurtatu du «Hondakinik gabeko jolasak» kanpaina arrakastatsua izan dela

0

Alba Delgado Garapen Jasangarriko eta Ingurune Naturaleko zinegotziak ziurtatu duenez, otsailean zehar Barakaldoko Lehen Hezkuntzako 16 ikastetxetan egin den «Hondakinik gabeko jolasaldiak» kanpainaren bigarren edizioa arrakastatsua izan da parte-hartzeari eta gogobetetze-mailari dagokienez.

«Hondakinik gabeko jolasaldiak» kanpainako 2025 Memoriatik ateratako datuek ildo beretik jarraitzera eta hobetzen jarraitzera bultzatzen gaituzte «.

Delgadok azaldu duenez, kanpaina honen helburua «iraunkortasuna eta ingurunearekiko errespetua sustatzea da, eta ikasgeletatik ingurumen-aztarna murriztea». Horrez gain, jarraitu duenez, «ontzi berrerabilgarrien erabilera sustatzea, jolasetako eta askarietako bazkaria kudeatzeko; patioetan sortutako hondakinen kopurua murriztea; ikasgeletako haurrei hamaiketakoa edo askaria biltzeko baliabide praktikoak ematea, eta Lehen Hezkuntzako taldeekin jarduera didaktikoak antolatzea eta garatzea».

Izan ere, zinegotzi sozialistak adierazi duenez, ikastetxeak «hondakinak sortzen dituzten guneak dira, eta ingurumenean ere eragin zuzena dute paperak, plastikozkoak eta janarien hondakin organikoak erabiltzeagatik». «Hondakinik gabeko jolasaldiak» bezalako ekimenek «ikasleak eta haien familiak bizi-ohitura iraunkorragoak hartzera inplikatzen dituzte».
Bere ustez, «programa eraginkorra izan dadin eta praktikan jar dadin, guztiok egin behar dugu gure etxeetan kontsumo-ohiturei eta hondakinak murriztearen garrantziari buruzko hausnarketa».

Horregatik, «beharrezkoa da ikasleak ingurumenarekiko portaera-ereduaren aldaketa horren parte izatea, gure ingurunea eta planeta berdeago eta jasangarriago egingo dituen prozesu honen parte egin behar diegu», adierazi du.

SAIO DIDAKTIKOAK IKASLEEKIN ETA BALORAZIOAK
Zehazki, honako ikastetxe hauetan egin da proposamena: El Regato; Alkartu; Munoa; Salesianos Cruces; J.R.J; Gurutzeta; Zuazo; Arrontegi; La Inmaculada; Nuestra Señora del Pilar; Salesianos Barakaldo; Bagatza; Alazne; Arteagabeitia; Larrea eta Paules.

«Guztira 16 ikastetxetan 36 talde eta 767 ikasle eta 36 irakasle baino gehiago osatu dira» adierazi du Delgadok, eta eskerrak eman ditu ikasleen eta irakasleen artean kanpaina honek izan duen parte-hartzeagatik eta harrera onagatik «.

Garapen Iraunkorreko eta Ingurune Naturaleko zinegotziak azaldu duenez, «36 saio egin dira 16 ikastetxeetako Lehen Hezkuntzako 4. mailako eskola-taldeekin, eta modu atsegin eta dibertigarrian egin dira». Horiek guztiek, zehaztu duenez, «60 minutuko iraupena izan dute, bi ingurumen-hezitzaile espezializatuk dinamizatu dituzte, eta horietan parte-hartzearen ehunekoa gehiengoa izan da emakumeena, ikasleen eta irakasleen artean».

Halaber, «erabilitako metodologiaren batez besteko balorazioa 5etik 4,75ekoa da, eta erakundeak puntuazio bera jaso du; bestalde, hezitzaileen lanak notarik altuena jaso du, 5etik 5eko batez bestekoarekin».

«Jasotako balorazio guztiak azken notaren 4,5etik gora egoteak argi erakusten du kanpainak garapen eta onarpen ona izan duela», nabarmendu du sozialistak.